با سلام خدمت همه دوستان ....
وقتتون بخیر...
تاریخ های امتحان کلاس های متلب به شرح زیر میباشد...
14 تیر ماه
یکم شهریورماه
5مهرماه
شما عزیزان اون تاریخی که مایل هستید امتحان بدهید رو به همراه نام و نام خانوادگی خود در قسمت نظرات این پست درج نمایید...
ممنون
یکی از دانشجویان عضو گروه 14 نفره ساخت اولین خودرو برقی دو سرنشین ایرانی با اعلام این مطلب گفت: ابتدا قرار بود این خودرو تنها برای شرکت در مسابقه خودروهای برقی دانشگاه شریف طراحی و آماده شود اما در ادامه به این نتیجه رسیدیم که طراحی و ساخت آن به شیوه ای باشد که مناسب استفاده در سطح شهر و تولید انبوه باشد.
وزن نهایی "قاصدک نصیر" 700 کیلوگرم است که در حقیقت می توانست تنها 500 کیلو باشد اما با ایمن سازیهایی که برای تردد عادی در سطح شهر بر روی آن انجام گرفت وزن خودرو افزایش داده شد.
آن
گونه که دانشجوی عضو گروه سازنده این خودرو برقی می گوید شتاب قاصدک
نصیر 10 ثانیه است که به عنوان مثال از خودرو سمند بیشتر است و حداکثر سرعت
آن نیز به 80 کیلومتر بر ساعت می رسد که این پارامترها برای خودروی شهری
مناسب و استاندارد است.
در همین حال و بنا به گفته مسئولان شهری امروزه اولین و اصلی ترین مشکل تهران آلودگی هوا است که 80 درصد آن ناشی از تردد خودروها و آلاینده های متحرک است. در شهر تهران بیش از سه میلیون و 400 هزار خودرو و 200 هزار موتور سیکلت وجود دارد و علاوه بر این شهروندان تهرانی روزانه 15 میلیون سفر انجام می دهند که چیزی در حدود دو میلیون و 300 هزار مورد آن نیز با اتوبوس صورت می پذیرد.
ساختمان و اساس کار ژنراتور سنکرون
در یک ژنراتور سنکرون یک جریان dc به سیم پیچ رتور اعمال می گردد تا یک میدان مغناطیسی
رتور اعمال می گردد تا یک میدان مغناطیسی رتور اعمال می گردد تا یک میدان مغناطیسی رتور
تولید شود. سپس روتور مربوط به ژنراتور به وسیله یک محرک اصلی چرخاند می شود، تا یک
میدان مغناطیسی دوار در ماشین به وجود آید . این میدان مغناطیسی یک ولتاژ سه فاز را در
سیم پیچ های استاتور ژنراتور القاء می نماید.
آگاهی از کار ترانزیستورها ، اطلاعات مختصری در باره اجسام رسانا- نارسا نا- و نیمه رسانا مورد نیاز است تا درک بهتری از کار ترانزیستور ها داشته باشیم .
محققان مؤسسه فناوری ویرجینیا یک شارژر جدید برای تلفن همراه ساخته اند که حرکت را به انرژی تبدیل می کند.
این محققان در حال طراحی یک شارژر آنبرد اضطراری هستند که انرژی نیروی فیزوالکتریک تولید شده با کلیک سرانگشتان کاربر بر روی صفحه کلید، صدای فرد یا تنها تکان دادن گوشی را جمع آوری می کند.
محققان از اکسید زینک که یک ماده فیزوالکتریک رایج بوده برای مشاهده میزان لرزش منتقل شده از صوت و امواج فشار به انرژی مورد استفاده برای تامین نیروی گوشی همراه استفاده کردند.
آنها این ماده را در معرض امواج صوتی ۱۰۰ دسیبل قرار دادند که باعث لرزیدن ماده و تولید یک جریان الکتریکی حدود ۵۰ میلی ولتی شد.
در یک تلفن همراه این ماده فیزوالکتریک می تواند در زیر کلیدها نصب شده و لرزشهای مکانیکی را به انرژی تبدیل کند که برای کاربری های بعدی ذخیره خواهد شد.
البته این دستاورد مقدار انرژی زیادی را تولید نکرده اما برای مواقع ضروری کاملا کاربرد خواهد داشت.
برای استفاده روزانه این محققان اخیرا یک شارژر کوچک توربین بادی را برای نصب در یک محفظه شبیه به بطری آب کامل کرده اند. این شارژر یک وات نیرو را از باد با سرعت حدود هشت تا ۱۰ کیلومتر بر ساعت تولید می کند و با یک رابط یو اس بی استاندارد به تلفن همراه متصل می شود.
به گفته محققان، زمان شارژ شدن یک تلفن همراه با این شیوه بین ۴۵ دقیقه تا ۱.۵ ساعت است.