انجمن علمی مهندسی برق دانشگاه علامه فیض کاشانی

Electrical Engineering Scientific Society Of Feiz University

انجمن علمی مهندسی برق دانشگاه علامه فیض کاشانی

Electrical Engineering Scientific Society Of Feiz University

تاریخ امتحان متلب

با سلام خدمت همه دوستان ....

وقتتون بخیر...


تاریخ های امتحان کلاس های متلب به شرح زیر میباشد...

 14 تیر ماه

یکم شهریورماه

5مهرماه


شما عزیزان اون تاریخی که مایل هستید امتحان بدهید رو به همراه نام و نام خانوادگی خود در قسمت نظرات این پست درج نمایید...

ممنون

نخستین خودروی برقی ایرانی

نخستین خودرو برقی دو سرنشین ساخت دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر با نام "قاصدک نصیر" اگرچه ابتدا قرار بود تنها برای شرکت در یک مسابقه خودروهای برقی باشد اما اعضای تیم سازنده در ادامه تصمیم گرفتند آن را مناسب خیابانهای شهری طراحی کرده و بسازند.

یکی از دانشجویان عضو گروه 14 نفره ساخت اولین خودرو برقی دو سرنشین ایرانی با اعلام این مطلب گفت: ابتدا قرار بود این خودرو تنها برای شرکت در مسابقه خودروهای برقی دانشگاه شریف طراحی و آماده شود اما در ادامه به این نتیجه رسیدیم که طراحی و ساخت آن به شیوه ای باشد که مناسب استفاده در سطح شهر و تولید انبوه باشد.


 وزن نهایی "قاصدک نصیر" 700 کیلوگرم است که در حقیقت می توانست تنها 500 کیلو باشد اما با ایمن سازیهایی که برای تردد عادی در سطح شهر بر روی آن انجام گرفت وزن خودرو افزایش داده شد.


آن گونه که دانشجوی عضو گروه سازنده این خودرو برقی می گوید شتاب قاصدک نصیر 10 ثانیه است که به عنوان مثال از خودرو سمند بیشتر است و حداکثر سرعت آن نیز به 80 کیلومتر بر ساعت می رسد که این پارامترها برای خودروی شهری مناسب و استاندارد است.


در همین حال و بنا به گفته مسئولان شهری امروزه اولین و اصلی ترین مشکل تهران آلودگی هوا است که 80 درصد آن ناشی از تردد خودروها و آلاینده های متحرک است. در شهر تهران بیش از سه میلیون و 400 هزار خودرو و 200 هزار موتور سیکلت وجود دارد و علاوه بر این شهروندان تهرانی روزانه 15 میلیون سفر انجام می دهند که چیزی در حدود دو میلیون و 300 هزار مورد آن نیز با اتوبوس صورت می پذیرد.



car1

....ژنراتور سنکرون....

ساختمان و اساس کار ژنراتور سنکرون


در یک ژنراتور سنکرون یک جریان dc به سیم پیچ رتور اعمال می گردد تا یک میدان مغناطیسی

رتور اعمال می گردد تا یک میدان مغناطیسی رتور اعمال می گردد تا یک میدان مغناطیسی رتور

تولید شود. سپس روتور مربوط به ژنراتور به وسیله یک محرک اصلی چرخاند می شود، تا یک

میدان مغناطیسی دوار در ماشین به وجود آید . این میدان مغناطیسی یک ولتاژ سه فاز را در

سیم پیچ های استاتور ژنراتور القاء می نماید.


ماشینهای سنکرون

ادامه مطلب ...

طرز کار ترانزیستور:

طرز کار ترانزیستور:

  آگاهی از کار ترانزیستورها ، اطلاعات مختصری در باره اجسام رسانا- نارسا نا- و نیمه رسانا مورد نیاز است تا درک  بهتری از کار ترانزیستور ها داشته باشیم .


 


طرز کار ترانزیستور


ادامه مطلب ...

تلفن همراه خود را با تکان دادن شارژ کنید

محققان مؤسسه فناوری ویرجینیا یک شارژر جدید برای تلفن همراه ساخته اند که حرکت را به انرژی تبدیل می کند.

این محققان در حال طراحی یک شارژر آنبرد اضطراری هستند که انرژی نیروی فیزوالکتریک تولید شده با کلیک سرانگشتان کاربر بر روی صفحه کلید، صدای فرد یا تنها تکان دادن گوشی را جمع آوری می کند.

محققان از اکسید زینک که یک ماده فیزوالکتریک رایج بوده برای مشاهده میزان لرزش منتقل شده از صوت و امواج فشار به انرژی مورد استفاده برای تامین نیروی گوشی همراه استفاده کردند.

آنها این ماده را در معرض امواج صوتی ۱۰۰ دسیبل قرار دادند که باعث لرزیدن ماده و تولید یک جریان الکتریکی حدود ۵۰ میلی ولتی شد.

در یک تلفن همراه این ماده فیزوالکتریک می تواند در زیر کلیدها نصب شده و لرزشهای مکانیکی را به انرژی تبدیل کند که برای کاربری های بعدی ذخیره خواهد شد.

البته این دستاورد مقدار انرژی زیادی را تولید نکرده اما برای مواقع ضروری کاملا کاربرد خواهد داشت.

برای استفاده روزانه این محققان اخیرا یک شارژر کوچک توربین بادی را برای نصب در یک محفظه شبیه به بطری آب کامل کرده اند. این شارژر یک وات نیرو را از باد با سرعت حدود هشت تا ۱۰ کیلومتر بر ساعت تولید می کند و با یک رابط یو اس بی استاندارد به تلفن همراه متصل می شود.

به گفته محققان، زمان شارژ شدن یک تلفن همراه با این شیوه بین ۴۵ دقیقه تا ۱.۵ ساعت است.